
Akreditované
1.Osobní a klientská SWOT analýza a její využití v praxi při práci s klienty
Akreditace MPSV č. 2015/0745-PC/SP
(v rozsahu 16 hodin)
Teprve máme-li v pořádku vztah k sobě, můžeme vytvářet dobré vztahy k lidem z okolí.
Jde o interaktivní prožitkový kurz reagující na aktuální potřeby pracovníků s klienty. Netradičním způsobem budeme pracovat se známou SWOT analýzou. Primárně se zaměříme na detekci silných, slabých stránek, hrozeb a příležitostí v osobním i profesním životě. Využitím prožitkových metod v kurzu se naučíme druhého vnímat i z jiného úhlu pohledu. Součástí kurzu je i práce se zpětnou vazbou, přijetím sama sebe. Díky skupinové práci, která nabídne využití skupinových vztahů a skupinové dynamiky, si budete moci vyzkoušet získané poznatky přímo na místě.
Poznatky z kurzu při práci se SWOT analýzou bude možné přenést následně do práce s klienty. Odnesete si vlastní SWOT analýzu a navíc získáte postup, jak k tomuto schématu dojít i se svými klienty. Metoda je vyvinuta speciálně pro práci s lidmi, s jejich zdroji a překážkami.
Rozsah: 16 vyuč. hodin (realizováno ve dvou pracovních dnech).
Místo realizace kurzu
Hradec Králové (dle dohody jsme ochotni přijet kamkoliv v ČR).
V případě, že máte o kurz zájem a jste skupina minimálně 6 osob, rádi Vám vytvoříme individuální nabídku s možností konání kurzu v místě Vašeho sídla.
Pokud máte o kurz zájem, PŘIHLAŠTE se na konci textu této stránky. Po odeslání formuláře Vám následně zašleme přihlášku a podmínky účasti. Bližší informace Vám rádi sdělíme na níže uvedených kontaktech.
Žijte pro to, co je nyní! ŽIVOTpro.
3. Osobní zdroje v práci předškolního pedagoga MŠ
Akreditace MŠMT
(rozsah 40 hodin)
Určeno pro pedagogické pracovníky pracovníky mateřských škol, včetně vedoucích pedagogických pracovníků.
Cíl vzdělávací akce: Cílem je podpořit pedagogy mateřských škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově dětí.
Hodinová dotace: 40 hodin
BLOK A (16 hodin)
Téma: sebepoznání a sebereflexe
Pedagogové si mohou osvojit mechanismy využívané k sebereflexi a tím zvyšují možnost sebenáhledu. Každý sám za sebe si zmapuje své silné a slabé stránky a naučí se tohoto poznání využívat.
BLOK B (8 hodin)
Téma: prevence syndromu vyhoření
Účastníci se naučí definovat vlastní potřeby a nahlídnout na potřeby druhých. Naučí se z dětského chování definovat příčiny neuspokojení a předcházet důsledkům - zlobení, chybné vzorce komunikace - pozornost, boj o moc, pomsta, rezignace.
BLOK C (8 hodin)
Téma: Protipředsudkové vzdělání
Pedagogové nahlédnou možnosi při práci s předsudky, to jak mohou milně utvářet osobnost a tudíž překážet v každodenní práci s dětmi.
BLOK D (8 hodin)
Téma: Prezentační dovednosti
Práce s vlastní chybou. Vymezení vlastních limitů v dobré prezentaci sebe sama a své práce
Lektoři:
Mgr. Daniela Kykalová
Mgr. Soňa Procházková, DiS.
2. Osobní SWOT analýza a její využití v práci pedagogů
Akreditace MŠMT
(v rozsahu 16 hodin)
Vzdělávací program je určen zejména pro pedagogické pracovníky mateřských škol, včetně vedoucích pedagogických pracovníků a obsahuje teoretickou, ale zejména praktickou - zážitkovou část vzdělávání. Absolvovat je mohou však všichni kdo chtějí růst v komunikaci s dětmi, tedy i rodiče, prarodiče a ostatní, jenž je děti doprovázejí.
Je rozdělen do dvou bloků, kdy každý zahrnuje teoretický vstup k probíranému tématu a následně sebezkušenostní aktivitu a její reflexi. Využity budou prvky ze zážitkové pedagogiky, aktivizující metody výuky (workshopové metody, brainstorming,....)
Blok A i B budou uskutečněny ve dvou po sobě jdoucích dnech, tak aby bylo dosaženo požadované intenzity kurzu, prostoru pro časově náročnější varianty aktivit.
Blok A
Téma: sebepoznání, sebereflexe (znalost slabých a silných stránek)
Zaměření na detekci silných a slabých stránek v osobním i profesním životě a rozvoj sebepoznání, sebereflexe a osobních kvalit. Využitím prožitkových metod v kurzu se účastníci naučí druhého vnímat i z jiného úhlu pohledu. Součástí je i práce se zpětnou vazbou, přijetím sám sebe.
Téma: prevence syndromu vyhoření
Syndrom vyhoření a jeho fáze. V praktické části navázání na SWOT analýzu v definování vlastních potřeb i v náhledu na potřeby druhých.
Blok B
Téma: komunikační dovednosti
Seznámení s teorií komunikačních chyb a s praktickým vyzkoušením skrze techniku hraní rolí a modelových situací.
Téma: spolupráce
Prohloubení kooperativních dovedností skrze prožitek, kdy v uměle vytvořené situaci mohou zažít sebe a nahlédnout své reakce a porozumět jim.
Lektoři:
Mgr. Daniela Kykalová, více o lektorce zde.
Mgr. Soňa Procházková, DiS., více o lektorce zde.
Realizaci domluvíme na místě přímo u vás ve škole, školce či jiné instituci. Termíny vypsané námi naleznete zde.